اعتیاد اینترنتی کودکان و نوجوانان را جدی بگیریم
کد خبر: 4632

اعتیاد اینترنتی کودکان و نوجوانان را جدی بگیریم

رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا فراجا به خانواده هشدار داد که اعتیاد اینترنتی کودکان و نوجوانان را جدی بگیرید.

بیان فردا | سرهنگ دوم "حامد محمدی سپاسی" اظهار داشت: با توجه به شروع تعطیلات تابستانی دانش آموزان، والدین باید نسبت به آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی مثل اعتیاد اینترنتی دقت بیشتری کنند تا فرزندانشان گرفتار این دست آسیب‌های فضای مجازی نشوند.

وی با بیان اینکه گذران اوقات فراغت در فضای مجازی آسیب‌زا نیست، افزود:، اما این گذران اوقات فراغت در فضای مجازی باید از نظر زمانی محدود و هدفمند باشد و از گذران بی هدف با زمان نامحدود کودکان در فضای مجازی جلوگیری کرد.

سرهنگ سپاسی تاکید کرد: والدین نباید به بهانه اشتغال خود، فرزندانشان را در فضای مجازی به حال خود رها کنند چراکه فضای مجازی به عنوان مهم‌ترین ابزار ارتباطی و اطلاعاتی، آسیب‌ها و تهدید‌های فراوانی دارد که کودکان و نوجوانان آگاهی چندانی نسبت به آن‌ها ندارند.

این مقام انتظامی ادامه داد: اعتیاد اینترنتی یکی از مهم‌ترین آسیب‌های فضای مجازی است که کم‌تحرکی، اضطراب، افسردگی و تنهایی، بروز بیماری‌های جسمی، دوری و فاصله کودکان و نوجوانان از خانواده و گروه دوستان، بحران هویت، انزوا طلبی از پیامد‌های آن است.

رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا فراجا به خانواد‌ه‌ها توصیه کرد: نه تنها استفاده از اینترنت برای کودکان و نوجوانان باید همراه با قانونمندی و زمان‌بندی مناسب باشد بلکه والدین باید به فرزندان خود یاد بدهند که اجازه چه فعالیت‌هایی را در اینترنت دارند و از چه فعالیت‌هایی باید به دور باشند.

وی در خصوص راهکار‌های درمان اعتیاد اینترنتی کودکان و نوجوانان گفت: وضع قوانین خانگی و پایبند بودن به آن، محدود کردن زمان استفاده فرزندان از اینترنت و تعیین پاداش برای استفاده کمتر از اینترنت، سرگرم کردن فرزندان به کار‌های دیگر، تشویق فرزندان برای سپری کردن زمان بیشتری را با دوستان، افزایش تفریحات فیزیکی مثل دوچرخه سواری، ورزش و حضور در کلاس‌های آموزشی است که والدین باید انجام دهند.

سرهنگ سپاسی با بیان اینکه تفاهم و همراهی والدین با فرزندان یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از خطرات فضای مجازی است، گفت: والدین، فرزندان خود را در هنگام استفاده از فضای مجازی تنها نگذارند و بر روی نحوه استفاده آنان از این دنیای گسترده نظارت کافی و دوستانه داشته باشند تا بتوانند از آن‌ها در برابر تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی حمایت کنند.

رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا فراجا در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی در میان بگذارند. #

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین