اطلاعیه قوه قضائیه درباره نازیلا معروفیان
کد خبر: 8388

اطلاعیه قوه قضائیه درباره نازیلا معروفیان

ارگان رسانه‌ای قوه قضائیه توضیحاتی را در خصوص حواشی پیش آمده پیرامون نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار زندانی ارائه کرد.

بیان فردا | میزان، ارگان رسانه‌ای قوه قضاییه نوشت: اخیرا یک متهم زن ادعاهای بدون سند و مدرکی را در رابطه با بدرفتاری، خشونت و تعرض به خود منتشر کرده است که بررسی‌های صورت گرفته در مورد ادعاهای مطرح شده نشان می‌دهد وی نه تنها هیچ دلیل و مدرکی برای این ادعا بیان نکرده بلکه تاکنون هیچ شکایتی هم در این زمینه از سوی وی مطرح نشده است.

رسانه‌های معاند طی روزهای گذشته به نقل از نازیلا معروفیان ادعا کرده‌اند این فرد در زمان بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در بازداشتگاه اوین به وی تعرض شده است.

این ادعاها در شرایطی به نقل از خانم معروفیان مطرح شده که نه خودش و نه وکیل وی شکایتی در این زمینه ثبت نکرده‌اند و در زمان پذیرش در زندان نیز هیچ گزارشی مبنی بر خشونت و تعرض به مسئولان زندان اعلام نشده است.

پیگیری‌های صورت گرفته نشان می‌دهد متهمه مانند تمام زندانیان در سراسر کشور در ابتدای ورود به زندان مورد معاینه قرار گرفته و هیچ مورد مشکوکی مشاهده نشده است.

همچنین در پی انتشار ادعای مورد اشاره در رسانه‌های معاند، رئیس زندان و ضابط پرونده با دعوت از معروفیان اظهارات وی را ثبت و ادعای مطرح شده را مورد بررسی دقیق قرار داده‌اند.

معروفیان در ملاقات امروز  - ۱۶ شهریور - با رئیس زندان شرایط خود در زندان را خوب توصیف کرده است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته نیز در راستای بر هم زدن آرامش و امنیت روانی جامعه، ادعاهایی در خصوص آزار و تعرض به زندانیان زن از سوی رسانه‌های معاند و ضد انقلاب مطرح شده بود که در پی آن هیات‌هایی متشکل از کمیسیون زنان مجلس و معاونت زنان ریاست جمهوری از زندان زنان بازدید کردند.

در این بازدید که انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان حضور داشت بعد از گفتگو با زندانیان زن اعلام کرد که ابدا چنین ادعاهایی که در رابطه با تجاوز به زنان مطرح می‌شود، صحت ندارد.

همچنین پیش‌تر سازمان زندان‌ها در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که محل نگهداری زنان زندانی در زندان‌های کشور از جهت زیستی، کیفیت نگهداری، اقدامات تامینی و تربیتی از وضعیت مناسب برخوردار بوده و همواره رعایت کرامت همه‌جانبه زنان زندانی و حقوق شهروندی آنان در ابعاد مختلف مورد توجه مسئولین سازمان زندان‌های کشور است.

در این اطلاعیه تاکید شده بود که واحدهای نظارتی سازمان زندان‌ها و نیز مراجع قضایی به طور پیوسته، نحوه نگهداری زنان زندانی را رصد نموده، به گونه‌ای که در طول شبانه روز با دوربین‌های مدار بسته زیر نظر مراقبین و مسئولین زندان زنان که خودشان نیز از بانوان هستند، مراتب دائما مورد کنترل واقع می‌شود.

 در پایان این اطلاعیه، تاکید شد این سازمان حق شکایت به دستگاه قضایی، از تمام کسانی که مبادرت به انتشار اخبار کذب و دروغ می‌نمایند را برای خود محفوظ می‌داند.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین