کد خبر: 12711

گفت‌وگو با محمدرضا واعظ مهدوی؛ جایگاه عدالت اجتماعی در برنامه توسعه | کوچک شدن دولت یک اندیشه انحرافی است

دکتر محمدرضا واعظ مهدوی، نظریه پرداز اقتصاد سلامت معتقد است که توسعه باید همراه با توزیع عادلانه درآمد و عدالت اجتماعی باشد.

بیان فردا | حکمرانی | دکتر محمدرضا واعظ مهدوی، نظریه پرداز اقتصاد سلامت ومدیرعامل بنیاد هاسب معتقد است که توسعه باید همراه با توزیع عادلانه درآمد و عدالت اجتماعی باشد و نباید اجازه داد که به مرور زمان درآمدها و مواهب توسعه به جای آنکه برای همه مناطق کشور و همه گروه‌های درآمدی به خصوص اقشار کم درآمد و محروم توزیع شود، تنها در خدمت سرمایه‌داری باشد.

واعظ مهدوی در گفت‌وگوی تصویری با بیان فردا بر ضرورت توجه به توسعه متوازن و ارتقاء کیفیت زندگی بین همه گروه‌های درآمدی کشور پرداخته است. مدیرعامل بنیاد هاسب در این گفت‌وگو معتقد است که دولت‌ها روی صندلی گرانی نشسته‌اند.

او همچنین تورم را بزرگترین عامل فقیرشدن فقرا دانست و گفت که به مرور زمان دولت ارزانی تبدیل شده است به دولت گرانی. این نظریه پرداز اقتصاد سلامت می‌گوید «بالاخره یک روزی باید بفهیمیم برخی از سیاست‌های ما غلط است» و «اینکه گفته می‌شود دولت باید کوچک شود، یک اندیشه انحرافی است» چرا که با کوچک شدن دولت ابتدا بخش سلامت و آموزش کوچک می‌شود و نتیجه این کوچک‌سازی نیز کوچک شدن سفره فقرا و اقشار کم درآمد جامعه خواهد بود.

(متن مکتوب این مصاحبه را اینجا بخوانید)

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین