پیام فرمانده نیروی دریایی ارتش به دشمنان
کد خبر: 12897

پیام فرمانده نیروی دریایی ارتش به دشمنان

امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش پیامی را به دشمنان کشور ارائه کرد.

بیان فردا | امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگویی به بیان خاطره خود از مواجهه با یک ایستگاه اسرائیلی به عنوان فرمانده اولین ناوگروه ایرانی که از کانال سوئز وارد مدیترانه شد و از کنار سواحل سرزمین فلسطین اشغالی عبور کرد. پرداخت و گفت: « آن زمان ما می‌خواستیم از سوئز وارد مدیترانه شویم. کانال سوئز چون در داخل خاک کشور مصر است علی‌القاعده مصر باید طرف صحبت باشد در فاز نهائی که آن زمان داشتیم و وارد مدیترانه می‌شدیم یک ایستگاهی بود و چندبار صدا زد. نیروهای ناو جواب دادند که شما کی هستید؟ او (نیروهای رژیم صهیونیستی) خودش را معرفی کرد، دیگر من خودم بیسیم را گرفتم گفتم این چیزی که شما می‌گویید ما نه روی نقشه می‌بینیم نه پشت نقشه. ما نمی‌فهمیم شما کی هستی. لذا به شما پاسخ نمی‌دهیم و ارتباط را قطع کردیم.»

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: « ارتباط قطع شد. در ارتباطات دریایی یک کانال بین‌المللی هست که همه روی آن کانال می‌توانند همدیگر را صدا بزنند مجددا شروع کرد به صدا زدن بر روی این کانال، با این لحن که ناوگان رزمی در حال عبور‌، خودت را معرفی کن. من حقیقتا چون نزدیک بیسیم هم بودم، عصبانی شده بودم و خیلی محکم به او گفتم خفه‌شو. به زبان انگلیسی داد زدم.(shut up) این روزها، یاد آن زمان می‌افتم، از خودم کمی ترسیدم که آن‌قدر محکم این را گفتم. دیگر کلا ارتباط قطع شد و ما در طول مدتی هم که در مدیترانه بودیم نه صدایی از آنها دیگر شنیدیم و نه حضوری از آنها دیدیم که شناوری داشته باشند یا یگان پروازی داشته باشند که حدود ما بیاید. اصلا.»

او همچنین با بیان اینکه «در عرصه دریا ما امنیت را به‌گونه‌ای برقرار کردیم که نه فقط برای خودمان بلکه همه از آن بهره‌مند هستند» گفت:« ما نه فقط به کشتی‌های خودمان کمک‌رسانی انجام می‌دهیم اگر یک کشتی هر که می‌خواهد باشد در دریا، به جز کشتی‌هایی که پرچم‌شان برای ما ناشناخته است بقیه آنهائی که عضو رسمی سازمان ملل هستند و شناخته‌شده هستند ما حتما به‌ آنان کمک‌رسانی می‌کنیم. این یک وجهه بین‌المللی برای نظام و مردم کشور است.»

دریادار ایرانی درباره برنامه ارتش برای ساخت ناوهای هواپیمابر و ناوهای تناژ سنگین نیروی دریایی نیز گفت: « ما در دو بخش داریم حرکت می‌کنیم یکی بحث شناورهای ناوی سنگین است در قالب ناوشکن‌های سنگین که امیدوارم بتوانیم اولین فروندش را به زودی عملیاتی کنیم و به دریا بفرستیم. در کنارش پایگاه‌های شناوری است که برای اینها ما یک تغییر کاربری در اینها ایجاد کردیم چون مستحضر هستید که در نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به عنوان ناودسته پهپادبر مفهوم‌سازی و عملیاتی‌سازی شد. این اولین‌بار بود این اتفاق رقم خورد و ما به آن سمت بیشتر داریم حرکت می‌کنیم که ان‌شاءالله در همان ابعادی که شما مطرح می‌کنید ان‌شاءالله یک ناو پهپادبر داشته باشیم که بسیار شرایط ویژه‌ای خواهد داشت.»

پیام فرمانده نیروی دریایی ارتش برای دشمنان ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش پیامی هم برای دشمنان ایران در خشکی و دریا داشت و گفت: « قطعا دشمن پیام ما را در ناوگروه 86 گرفته. ما تلاش‌مان این هست که منطقه به آرامش کامل برسد. و این آرامش هم حتما با مشارکت کشورهای منطقه است دشمن هم این را می‌داند که اگر این اتفاق مبارک به زودی خواهد افتاد کشورهای منطقه که عمدتا هم مسلمان هستند کنار هم و دست به دست هم قرار بگیرند. لذا قطعا پیام ما این هست که با این کارهای سخیفی که انجام می‌دهند و با این نسل‌کشی که انجام می‌دهند، این آرزو را قطعا به گور خواهند برد که بخواهند فاصله‌ای بین مسلمانان بیندازند ممکن است مقطعی موفق شوند اما در نهایت چون پیوند ریشه‌ای است دوباره اینها همراه همدیگر و قطعا کنار یکدیگر قرار می‌گیرند چون این خواست مردم است نه خواست بنده به عنوان یک نظامی این خواست مردم منطقه است امروز می‌خواهند زیر سایه اسلام و در کنار هم با آرامش زندگی کنند اقتصادشان را بچرخانند به دنیا هم احترام می‌گذارند اما انتظار دارند دنیا هم به‌شان احترام بگذارد نه اینکه با کشت و کشتار و توهین رو‌به‌رو شوند.»

وی خطاب به ناوگروه‌های آمریکایی که حضورشان در مدیترانه و در منطقه ما بیشتر شده نیز گفت: «وقتی به درون خود آنها رجوع کنید قطعا به این شکل حضور رضایت ندارند چون امروز آنها در همین سطح سنجیده می‌شوند و مخاطب هستند و درباره آنها ارزیابی می‌شود با معیار آرمان‌های انسانی، برخلاف آنچه که صحبت می‌کنند در عمل در کنار آدمکش‌ها قرار گرفتند در کنار کودک‌کش‌ها قرار گرفتند و به‌خاطر اینکه حضورشان به نوعی می‌خواهد حمایت از این اقدامات بسیار سخیف داشته باشد لذا جایگاه‌شان تنزل پیدا کرده قطعا پیام من برای آنها این است که جایگاه انسانی خودشان را حفظ کنند و به عنوان یک نیروی دریایی که می‌تواند تامین‌کننده امنیت مردم و ملت خودش باشد بهتر است برود به آن آرمان‌های انسانی فکر کند و به آن سمت برود و اگر هم قرار هست به منطقه بیایند برای صلح و برای احترام به مردم منطقه بیاید.  اینکه ما امروز شاهد باشیم که آنها علیه مردم مظلومی که توانمندی آنچنانی ندارند و با دانش خودشان با توان صنعتی و فنی خودشان حداقل تجهیزات را برای دفاع دارند بیایند با این سازوبرگ وارد این میدان شوند به نظرم نشانگر این است که توانایی و اقبال‌شان دیگر خیلی پایین آمده است.»

دریادار ایرانی در واکنش به تهدیدهای دشمنان در دریا نیز اظهارکرد: « خب بالاخره ما ایرانی‌ها اینکه آنها همچون اراذل در کوچه راه می‌روند و در موقعی که کسی نیست عربده می‌کشند را زیاد تجربه داریم از این صحنه‌ها زیاد دیدیم. لذا اینها فقط یک سروصدا دارند اینکه تهدیدشان بخواهد عملی شود می‌دانند آن موقع شرایط فرق می‌کند. قطعا با مردم منطقه طرف خواهند شد و حتما ما به عنوان عضوی از مردم منطقه پاسخ محکمی به آنها خواهیم داد و خودشان هم این را کاملا می‌دانند اگر نمی‌دانستند به گونه دیگری رفتار می‌کردند و حواس‌شان هم به نظرم جمع هست که خیلی دست از پا خطا نکنند چون قطعا ما در طول هشت سال دفاع مقدس‌، هم بعد از آن‌، هم مردم‌مان و هم نیروهای مسلح‌مان نشان دادند هر جا که حق باشد و دعوت شویم با سر و جان می‌رویم و برای حق جان می‌دهیم.»

انتهای پیام

منبع: کیهان

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین