توافق ایران و ارمنستان بر سر یک موضوع مهم
کد خبر: 14190

توافق ایران و ارمنستان بر سر یک موضوع مهم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بمنظور رایزنی در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه قفقاز به ایروان سفر کرده است با آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیان فردا | حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بمنظور رایزنی در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه قفقاز به ایروان سفر کرده است با آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار آخرین وضعیت روابط دو کشور بررسی شد و در خصوص راه های گسترش و تعمیق روابط دو جانبه بحث و تبادل نظر صورت گرفت. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به ارتقاء روابط دو کشور طی دو سال اخیر، بر تسریع در اجرای توافقات صورت گرفته در حوزه‌های اقتصادی از جمله حمل و نقل، تجارت، انرژی و همچنین همکاری های علمی، فرهنگی و فناوری‌های نو تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به جایگاه مهم قفقاز در سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران، حمایت همیشگی کشورمان از تقویت همگرایی و همکاری بین کشورهای منطقه را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ضرورت دستیابی به صلح پایدار در منطقه، موثرترین راه برای رسیدن به صلح جامع را گفتگوها و سازوکارهای منطقه ای از جمله سازوکار 3+3 دانست.

آرارات میرزویان وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان نیز در این دیدار ضمن با اهمیت توصیف کردن روابط با جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم اجرایی شدن هرچه سریع تر توافقات بین دو کشور به ویژه کریدور خلیج فارس ـ دریای سیاه و اجرای توافقات در زمینه تبادل انرژی بین دو کشور تاکید کرد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت برقراری صلح و ثبات در منطقه، همکاری دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در این زمینه را سازنده و به نفع منطقه توصیف کرد. براساس این گزارش، امیرعبداللهیان روز گذشته نیز با وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و روسیه تلفنی در خصوص آخرین وضعیت تحولات قفقاز رایزنی کرده بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین