کد خبر: 8803

نظر جدید ناسا درباره بشقاب پرنده‌ها

هیئت منصوب ناسا می‌گوید برای شناسایی پدیده‌های نادر نظیر بشقاب پرنده‌ها به امکانات بیشتری از جمله هوش مصنوعی نیاز است.

بیان فردا | سازمان فضایی آمریکا، ناسا، روز پنجشنبه ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) سرانجام پس از یک سال اولین گزارش تیم تحقیقاتی خود را درباره اشیاء ناشناس پرنده یا همان بشقاب‌ پرنده‌ها منتشر کرد.

بنابر این گزارش، کارشناسان منصوب شده توسط این سازمان هیچ نشانه‌ای از منشاء قطعی فرازمینی برای این اشیاء مشاهده نکرده‌اند اما ماهیت آن ها همچنان نامشخص است.

بیل نلسون، مدیر ناسا، که در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شده بود گفت: «اصلی‌ترین نتیجه این مطالعه این است که چیزهای بیشتری برای دانستن وجود دارد. تیم مطالعاتی مستقل ناسا هیچ مدرکی مبنی بر ماهیت فرازمینی پدیده‌های هوایی ناشناس پیدا نکرد، اما در عین حال اذعان می‌کنیم که نمی‌دانیم این اشیاء چیستند.»

آقای نلسون با بیان اینکه ناسا برای بررسی بیشتر یک مدیر جدید را برای این پژوهش منصوب خواهد کرد، گفت: «ما از امکانات ناسا برای همکاری با آژانس‌های دیگر جهت بررسی پدیده‌های هوایی ناشناس بهره خواهیم گرفت.»

در این تحقیق ۳۳ صفحه‌ای، که یک تیم مستقل به سفارش سازمان فضایی آمریکا آن را تهیه کرده، آمده است که تصور منفی پیرامون بشقاب پرنده‌ها مانعی برای جمع‌آوری داده‌ها ایجاد کرده و مشارکت ناسا در بررسی علمی این پدیده می‌تواند به حذف تابوها در مورد اشیاء ناشناس پرنده، که مدت‌ها به عنوان یک شبه‌علم تلقی می‌شد، کمک کند.

مدیر ناسا با تایید مطلب گفت که این سازمان قصد دارد گفتگو در مورد این اشیاء ناشناخته را «از احساس‌گرایی به علم‌محوری» تغییر دهد.

تیم ۱۶ نفره‌ای که وظیفه تهیه گزارش را برعهده داشته‌اند در نتیجه‌گیری خود آورده‌اند که به خدمت‌گیری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای شناسایی اتفاقات نادر از جمله بشقاب پرنده‌ها ضروری خواهد بود.

در این گزارش درج شده است که فقدان داده‌های پایه و اطلاعات و تجزیه و تحلیل‌های مقدماتی مانعی بر سر راه شناسایی این پدیده‌های ناشناخته است و ناسا می‌تواند با استفاده از ماهواره های رصد زمین خود به ثبت شواهد بهتر از این اشیاء ناشناس کمک کند.

به گفته ناسا، مطالعه این اشیاء به تکنیک‌های علمی جدید از جمله ماهواره‌های پیشرفته و همچنین تغییر در نحوه درک پدیده‌های پرنده ناشناس نیاز دارد.

اکیپ تحقیقاتی ناسا که متشکل از دانشمندان، کارشناسان هوانوردی و هوش مصنوعی و فضانوردان بازنشسته ناسا بودند در جریان پژوهش خود به هیچ پرونده محرمانه‌ای دسترسی نداشتند و برای درک بهتر مشاهدات غیرقابل توضیح در آسمان تنها بر داده‌های طبقه‌بندی نشده تکیه کرده‌اند.

ناسا گفت مشاهدات باکیفیت بسیار کمی در این خصوص وجود دارد که به همین دلیل نمی‌توان از آنها نتیجه‌گیری علمی کرد یا آنها را به لحاظ علمی توضیح داد.

تیم تحقیق ناسا یک سال پیش و با بودجه ۱۰۰ هزار دلاری آغاز به کار کرد.

سازمان فضایی آمریکا پیشتر نیز و در آغاز این تحقیقات در ماه ژوئن سال گذشته اعلام کرده بود «هیچ مدرکی مبنی بر ماهیت فرازمینی پدیده‌های هوایی ناشناس وجود ندارد.»

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین