امتیاز دولت به ایران‌خودرو و سایپا صدای کیهان را هم درآورد!
کد خبر: 12154

امتیاز دولت به ایران‌خودرو و سایپا صدای کیهان را هم درآورد!

روزنامه کیهان نوشت: به نظر می‌رسد دولت باید به جای دادن امتیازات بی‌حد به خودروسازان و گرفتن نتیجه معکوس، شرایطی فراهم کند تا آنها در برابر عملکرد خود پاسخگو شوند و به مرور با روش‌هایی همچون واردات، اصلاح نظام قیمت‌گذاری و حرکت به سمت تولید مشترک و واردات فناوری آنها را وادار به رقابت کند.

بیان فردا | به نظر می‌رسد امتیازات دولت به خودروسازان تمامای ندارد و همیشه در بر پاشنه منافع این جریان اقتصادی ذی‌نفوذ می‌چرخد. بر اساس نامه‌ای که به تازگی منتشر شده، شورای پول و اعتبار رفع محدودیت‌های احتیاطی و نظارتی شرکت‌های ایران خودرو و سایپا برای شبکه بانکی را به مدت یک سال به منظور تمدید تسهیلات و تعهدات قبلی این دو شرکت تصویب کرده است. به عبارت دیگر با این امتیازی که برای دو خودروساز در نظر گرفته شده، خودروسازان از این پس می ‌توانند هم خودشان و هم از طریق شرکت‌های زیرمجموعه تسهیلات کلان بگیرند اما به عنوان ذی‌نفع واحد شناخته نشده و اسم آنها از فهرست ابربدهکاران بانکی خارج شود! همچنین با تصویب شورای پول و اعتبار، به منظور تامین مالی شرکت‌های ایران خودرو و سایپا، انتشار اوراق برای دو خودروساز مذکور بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های احتیاطی و نظارتی مجاز شده است.

این روزنامه افزوده است: به نظر می‌رسد دولت باید به جای دادن امتیازات بی‌حد به خودروسازان و گرفتن نتیجه معکوس، شرایطی فراهم کند تا آنها در برابر عملکرد خود پاسخگو شوند و به مرور با روش‌هایی همچون واردات، اصلاح نظام قیمت‌گذاری و حرکت به سمت تولید مشترک و واردات فناوری آنها را وادار به رقابت کند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین